29
de març
de
2023, 08:19
Els veïns dels carrers Josep Serra, la plaça Pep Rovira i la Font de la Via de Rubí han engegat una campanya de recollida de signatures per demanar suport a la petició d'instal·lar pantalles acústiques en aquesta zona i així mitigar l'impacte del "constant soroll i vibracions" que genera el pas dels trens de la línia S1 a escassos metres dels seus habitatges - en alguns casos, a menys de 15 metres.
A més del soroll que genera el pas dels trens per aquesta via - un problema que s'ha agreujat amb l'augment de freqüències del Metro del Vallès -, les diverses activitats de manteniment ferroviari que es fan de nit i matinada a la nau de l'antiga estació i els terrenys adjacents també generen aquestes molèsties, per soroll i vibracions.
L'única "barrera" que existeix actualment són unes tanques amb filferros metàl·lics que serveixen per evitar que no hi puguin accedir les persones, però no aturen el soroll del tren.
Per altra banda, la nau de l'antiga estació de Rubí està situada en aquesta zona, i s'hi treballa de nit i matinada: maniobres de trens, veus de treballadors, activitats de càrrega i descàrrega de materials ferroviaris amb grues com carrils... "acaben fent un soroll prou elevat durant diverses hores i dificulten poder dormir bé".
De fet, els veïns asseguren que han mesurat els decibels dins de casa i han registrat nivells sonors superiors als 60dB(a), i per tant per sobre del llindar de confort acústic, fixat en 55dB(a).
Les solucions perquè aquests problemes de sorolls i vibracions no afectessin més el veïnat d'aquesta zona són diverses, i per això aporten alguns exemples. Per una banda, a Sant Cugat del Vallès es van instal·larpantalles acústiques en un tram d'uns 300 metres, per on també circula la línia S1 a una distància dels habitatges molt similar a la dels veïns de Rubí afectats. Una altra opció que proposen és instal·lar un sistema de bombeig d'aigua per mullar els carrils, cosa que reduiria el grinyol que fan les rodes del tren en passar, com s'ha fet a Sarrià.
Els veïns demanen a FGC que considerin la instal·lació d'aquestes pantalles acústiques i que es valori aplicar mesures per reduir la vibració, com ara baixar la velocitat dels combois en aquest tram.
El bar restaurant Cal Gori, davant de la plaça Pearson, serà el punt de recollida de signatures fins al pròxim 15 d'abril, ja que aquesta zona no disposa d'un centre veïnal de referència. Les persones que vulguin contactar amb els afectats també ho poden fer a través del correu electrònic [email protected].
A més del soroll que genera el pas dels trens per aquesta via - un problema que s'ha agreujat amb l'augment de freqüències del Metro del Vallès -, les diverses activitats de manteniment ferroviari que es fan de nit i matinada a la nau de l'antiga estació i els terrenys adjacents també generen aquestes molèsties, per soroll i vibracions.
L'única "barrera" que existeix actualment són unes tanques amb filferros metàl·lics que serveixen per evitar que no hi puguin accedir les persones, però no aturen el soroll del tren.
Els habitatges del carrer Josep Serra, a menys de 15 metres de la via del tren Foto: GMaps
Per altra banda, la nau de l'antiga estació de Rubí està situada en aquesta zona, i s'hi treballa de nit i matinada: maniobres de trens, veus de treballadors, activitats de càrrega i descàrrega de materials ferroviaris amb grues com carrils... "acaben fent un soroll prou elevat durant diverses hores i dificulten poder dormir bé".
De fet, els veïns asseguren que han mesurat els decibels dins de casa i han registrat nivells sonors superiors als 60dB(a), i per tant per sobre del llindar de confort acústic, fixat en 55dB(a).
Les solucions perquè aquests problemes de sorolls i vibracions no afectessin més el veïnat d'aquesta zona són diverses, i per això aporten alguns exemples. Per una banda, a Sant Cugat del Vallès es van instal·larpantalles acústiques en un tram d'uns 300 metres, per on també circula la línia S1 a una distància dels habitatges molt similar a la dels veïns de Rubí afectats. Una altra opció que proposen és instal·lar un sistema de bombeig d'aigua per mullar els carrils, cosa que reduiria el grinyol que fan les rodes del tren en passar, com s'ha fet a Sarrià.
Els veïns demanen a FGC que considerin la instal·lació d'aquestes pantalles acústiques i que es valori aplicar mesures per reduir la vibració, com ara baixar la velocitat dels combois en aquest tram.
El bar restaurant Cal Gori, davant de la plaça Pearson, serà el punt de recollida de signatures fins al pròxim 15 d'abril, ja que aquesta zona no disposa d'un centre veïnal de referència. Les persones que vulguin contactar amb els afectats també ho poden fer a través del correu electrònic [email protected].