17
de juny
de
2022, 18:36
Actualitzat:
18
de juny,
9:57h
L'associació femVallès ha fet arribar un seguit de mesures per millorar la gestió de la circulació a l'AP7, entre les quals hi ha la proposta d'implementar un sistema de velocitat variable com el que s'aplica a la C23, que permetria variar la velocitat màxima en funció de la densitat del trànsit i que l'entitat creu que és "l'eina més útil per evitar retencions". Aquesta és una opció que el Departament d'Interior assegura que està estudiant de cara al 2023.
FemVallès veu amb bons ulls les mesures anunciades dimarts pel conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ja que és una actuació que l'entitat demanava des del gener de 2022 per reduir la sinistralitat en aquesta via, mitjançant la disminució de la velocitat màxima i la regulació dels avançaments entre camions en el tram vallesà. El govern català, per ara, només ha posat limitacions als camions la tarda dels divendres i els dies previs a un pont, en què hauran de circular per la dreta i sense superar els 80 km/h.
Per la seva banda, el Servei Català de Trànsit està negociant amb el Ministeri la rebaixa de la velocitat màxima a 100 km/h.
Tot i aquesta valoració positiva, l'entitat assenyala que calen mesures més valentes per reduir els accidents i millorar la fluïdesa de l'autovia. Una altra proposta és regular l'avançament de camions en el tram entre Castellbisbal i La Roca del Vallès, a més de rebaixar de manera notable la velocitat màxima. FemVallès argumenta que així la distància de fre disminuiria prou per evitar gran part de les col·lisions, i en reduiria la gravetat.
Amb tot, femVallès "esperona a Interior i el Ministeri a prendre mesures rigoroses". I és que que des que es van presentar propostes al mes de gener, "ha hagut de passar mig any i múltiples accidents perquè l'administració reaccionés".
Finalment, l'associació també creu que calen actuacions en l'àmbit del transport públic, com ara els dos intercanviadors de Sant Cugat del Vallès a Volpelleres i Hospital General, que "estan sobre la taula i sense començar des de 2013"; omplir de trens la R8 (Castellbisbal - Granollers), la R-80 (L'Aldea - Figueras) i la Terminal Intermodal de La Llagosta.
FemVallès veu amb bons ulls les mesures anunciades dimarts pel conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ja que és una actuació que l'entitat demanava des del gener de 2022 per reduir la sinistralitat en aquesta via, mitjançant la disminució de la velocitat màxima i la regulació dels avançaments entre camions en el tram vallesà. El govern català, per ara, només ha posat limitacions als camions la tarda dels divendres i els dies previs a un pont, en què hauran de circular per la dreta i sense superar els 80 km/h.
Per la seva banda, el Servei Català de Trànsit està negociant amb el Ministeri la rebaixa de la velocitat màxima a 100 km/h.
Tot i aquesta valoració positiva, l'entitat assenyala que calen mesures més valentes per reduir els accidents i millorar la fluïdesa de l'autovia. Una altra proposta és regular l'avançament de camions en el tram entre Castellbisbal i La Roca del Vallès, a més de rebaixar de manera notable la velocitat màxima. FemVallès argumenta que així la distància de fre disminuiria prou per evitar gran part de les col·lisions, i en reduiria la gravetat.
Amb tot, femVallès "esperona a Interior i el Ministeri a prendre mesures rigoroses". I és que que des que es van presentar propostes al mes de gener, "ha hagut de passar mig any i múltiples accidents perquè l'administració reaccionés".
Finalment, l'associació també creu que calen actuacions en l'àmbit del transport públic, com ara els dos intercanviadors de Sant Cugat del Vallès a Volpelleres i Hospital General, que "estan sobre la taula i sense començar des de 2013"; omplir de trens la R8 (Castellbisbal - Granollers), la R-80 (L'Aldea - Figueras) i la Terminal Intermodal de La Llagosta.