02
de maig
de
2022, 10:40
Actualitzat:
15:53h
El ple ordinari del passat dijous, 28 d'abril, va aprovar el contrcte del servei de transport col·lectiu de viatgers, que continuarà a càrrec de l'empresa Avanza, amb un pressupost de 60 milions d'euros en deu anys. Tots els grups municipals de l'oposició es van abstenir en la proposta, i va ser ERC qui va intervenir per criticar alguns aspectes del nou contracte.
Xavier Cots va lamentar, en primer lloc, que el contracte s'hagi aprovat "amb 15 anys de retard", fent referència a les dues pròrrogues que han necessitat per mantenir el servei en funcionament després que l'anterior caduqués. Cots també ha assenyalat algunes de les mancances del nou contracte, com ara l'ampliació de freqüències i horaris del cap de setmana, la instal·lació de noves marquesines o el bus a demanda.
El regidor republicà també ha retret al govern que no hagi complert la promesa electoral - feta per Ana María Martínez en la presentació de la seva candidatura com a alcaldessa el 2019, i que s'havia avançat abans, al 2018 - d'establir la gratuïtat del bus urbà. "Caldrà explicar que aquella promesa de gratuïtat del bus urbà no es complirà", va etzibar Xavier Cots.
El regidor de Mobilitat, Rafael Güeto, però, va anunciar que aquesta proposta "es presentarà en el mateix moment del desplegament del nou contracte", i va assegurar que els tècnics municipals ja hi estaven treballant. Recordem que, al gener de 2020, l'AUP ja va preguntar per aquesta qüestió i es va respondre que la gratuïtat del bus s'establiria mitjançant una ordenança pública.
El servei de bus urbà és el servei públic millor valorat per la ciutadania, segons la darrera enquesta de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat.
Xavier Cots va lamentar, en primer lloc, que el contracte s'hagi aprovat "amb 15 anys de retard", fent referència a les dues pròrrogues que han necessitat per mantenir el servei en funcionament després que l'anterior caduqués. Cots també ha assenyalat algunes de les mancances del nou contracte, com ara l'ampliació de freqüències i horaris del cap de setmana, la instal·lació de noves marquesines o el bus a demanda.
El regidor republicà també ha retret al govern que no hagi complert la promesa electoral - feta per Ana María Martínez en la presentació de la seva candidatura com a alcaldessa el 2019, i que s'havia avançat abans, al 2018 - d'establir la gratuïtat del bus urbà. "Caldrà explicar que aquella promesa de gratuïtat del bus urbà no es complirà", va etzibar Xavier Cots.
El regidor de Mobilitat, Rafael Güeto, però, va anunciar que aquesta proposta "es presentarà en el mateix moment del desplegament del nou contracte", i va assegurar que els tècnics municipals ja hi estaven treballant. Recordem que, al gener de 2020, l'AUP ja va preguntar per aquesta qüestió i es va respondre que la gratuïtat del bus s'establiria mitjançant una ordenança pública.
El servei de bus urbà és el servei públic millor valorat per la ciutadania, segons la darrera enquesta de satisfacció ciutadana i coneixement de la ciutat.