21
de setembre
de
2021, 08:55
Aquest dimarts és l'últim dia perquè la ciutadania i entitats interessades puguin opinar i aportar idees a l'avantprojecte de l'Ordenança de mobilitat de Rubí, que es troba en exposició pública des del passat dia 3 a la web Rubí Participa.
L'objectiu de l'ordenança és actualitzar la regulació de la mobilitat de Rubí per adequar-la a les noves normatives que han sorgit en els últims anys i a les necessitats de la ciutadania, d’acord amb les previsions recollides al Pla de mobilitat urbana de Rubí aprovat el 2020, l’eix central del qual és la sostenibilitat, apostant per les noves formes de mobilitat i les energies netes, amb l’objectiu final de millorar l’espai públic i la seguretat viària.
Algunes de les mesures que recull la proposta d’Ordenança de mobilitat és la reducció de la velocitat a 30 km/h a les vies urbanes, exceptuant les que tenen dos o més carrils, la possibilitat de crear una zona de baixes emissions seguint les normatives supramunicipals; la regulació de l’ús dels vehicles de mobilitat personal (VMP) o l’impuls del vehicle compartit.
L'objectiu de l'ordenança és actualitzar la regulació de la mobilitat de Rubí per adequar-la a les noves normatives que han sorgit en els últims anys i a les necessitats de la ciutadania, d’acord amb les previsions recollides al Pla de mobilitat urbana de Rubí aprovat el 2020, l’eix central del qual és la sostenibilitat, apostant per les noves formes de mobilitat i les energies netes, amb l’objectiu final de millorar l’espai públic i la seguretat viària.
Algunes de les mesures que recull la proposta d’Ordenança de mobilitat és la reducció de la velocitat a 30 km/h a les vies urbanes, exceptuant les que tenen dos o més carrils, la possibilitat de crear una zona de baixes emissions seguint les normatives supramunicipals; la regulació de l’ús dels vehicles de mobilitat personal (VMP) o l’impuls del vehicle compartit.