Sergi Belbel presentarà «Morir-ne disset», guanyadora del premi Sant Jordi, a Rubí

Enric Casasses oferirà un vermut literari, amb un recital poètic sobre el seu "El nus a la flor"

Publicat el 23 de maig de 2022 a les 13:21
La llibreria El Racó del Llibre acollirà, aquest dimecres (19h), la presentació de l'obra guanyadora del Premi Sant Jordi de Novel·la que concedeix cada Nit de Santa Llúcia Òmnium Cultural: es tracta de Morir-ne disset, de Sergi Belbel.

La presentació comptarà amb la presència del mateix autor i anirà a càrrec del president de l'entitat a Rubí, Martí Pujol.

Belbel, autor, traductor i director teatral; exdirector del TNC i president del patronat de la Fundació Sala Beckett va ser premiat per Morir-ne disset perquè es tracta d'una "resposta enjogassada i càustica" al debat sobre la naturalesa del gènere novel·lístic. L'obra explica la història d'Ernest Calvo, fill d'una família immigrant vinguda del sud d’Espanya, que neix i creix en una ciutat industrial del Vallès Occidental, en la qual s’integra "com el més català dels catalans".

Relata la seva infantesa i la seva joventut, en què descobreix una cultura i una llengua que el fascinen i l'inquieten al mateix temps, i es confessa autor d'una sèrie d’assassinats comesos entre el període que va del cop d’estat de 1981 fins als Jocs Olímpics de Barcelona. A partir de la relació amb el seu millor amic, fill d’una família catalana de classe treballadora, el protagonista s’enfronta a les contradiccions d’una societat en procés de canvi que es busca a ella mateixa, com el mateix personatge, i que veu amenaçada la seva supervivència. Un relat confessional divertit, audaç i ple de talent narratiu, que posa la catalanitat davant d’un mirall.

[h3]Recital poètic amb Enric Casasses sobre el llibre El nus a la flor[/h3]
De cara a diumenge, El Racó del Llibre ha convidat un altre nom important del panorama literari català, Enric Casasses, que oferirà un recital poètic sobre el llibre El nus a la flor.
 
Poeta, rapsode, traductor; sempre ha recitat els seus poemes i d'altres, com els trobadors, ja que la seva és una poesia molt fònica, molt de sons, molt pensada per ser recitada. Primer, El nus a la flor va ser una llibreta, després una composició musical de Daniel Ariño amb veu de Casasses, i finalment es va publica en llibre a finals de 2018.

El format del recital, amb el qual l'autor no ha parat de recórrer el país des de la seva publicació, serà de vermut literari (12h).