La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) es troba entre les 300 millors del món, segons la llista que publica l'Academic Ranking of World Universities, coneguda com a classificació Xangai. Forma part del grup que va del lloc 201 al 300, ja que aquesta llista no especifica la posició exacta.
És la segona millor universitat catalana en aquesta classificació. La primera és la Universitat de Barcelona (UB) que es torna a col·locar, per cinquè any consecutiu, entre les 200 millors. Concretament, la UB se situa al bloc que va de la posició 151 a la 200. De fet, és l'únic centre de l'Estat present en aquesta forquilla.
En el tercer lloc dels centres catalans queda la Pompeu Fabra (UPF), que està en el segment que va del lloc 301 al 400. Les primeres posicions del rànquing són per a Harvard i Stanford, mentre que l'Institut de Tecnologia de Massachusetts es col·loca tercera.
En total, l'estat espanyol té 11 centres entre les millors 500 universitats del món. La Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat de València i la Universitat de Granada se situen dins de la forquilla 201-300. La Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Autònoma de Madrid i la Universitat del País Basc es queden en el segment 301-400.
[h3]Els indicadors per fer la classificació[/h3]
El rànquing Xangai s'elabora a partir de l'anàlisi de dades bibliomètriques en sis indicadors: el nombre de premis rellevants (Nobel, medalla Fields) que han obtingut l'alumnat i el professorat de les universitats, els investigadors més citats en les 21 àrees de recerca determinades a partir de les bases de dades de Clarivate, els articles publicats a Nature i Science, els articles registrats al Science Citation Index- Expanded (SCIE) i al Social Science Citation Index (SSCI), i, finalment, l'eficiència acadèmica en funció de les dimensions de la institució (productivitat).
La UAB, entre les 300 millors universitats del món
El rànquing Xangai 2022 situa la Universitat de Barcelona com la millor de l'Estat
Ara a portada
Publicat el 16 d’agost de 2022 a les 07:09
Et pot interessar
-
Cultura i mitjans Rubí convertirà en zona residencial l’antiga planta de Cremalleres
-
Cultura i mitjans L'Ateneu de Rubí programa una primavera plena d'activitats culturals
-
Cultura i mitjans Rubí inaugura la Taula de Participació de les Dones
-
Cultura i mitjans La biblioteca de Rubí celebra un concurs de punts de llibre dedicat a les glaceres