Així, des del portal Lectors, al tren! Contes confinats es proposa, entre d'altres iniciatives, explicar un conte cada dia i penjar-lo a la web, el Facebook i l'Instagram, sempre tenint en compte que siguin àlbums i contes descatalogats i que ja no es puguin comprar. "Hem de preservar els drets de tots els autors, il·lustradors i editors que tant estant patint també amb el confinament i la pèrdua de vendes", explica Montse Marcet, propietària de la llibreria.
Lectors, al tren! també se suma a la iniciativa Llibreries Obertes
Lectors, al tren! de Rubí, així com les llibreries L'ombra i El Racó del Llibre s'han adherit aquesta setmana a la campanya #LlibreriesObertes, impulsada per la cooperativa Som* i l'agència Mortensen. La campanya es va presentar dilluns i es basa en una plataforma perquè els lectors puguin seguir comprant llibres, tot i que per tenir-lo físicament hauran d'esperar que l'establiment obri passada la crisi de coronavirus. L'objectiu de Llibreries Obertes és donar suport a les llibreries de pobles i barris i que puguin obrir un cop passi la pandèmia.
LlibreriesObertes.cat és una web que aplega més de 6.000 novetats del 2019 i 2020 de més de 500 editorials i que té l'objectiu de vendre 30.000 llibres. El lector entra al catàleg, escull quina novetat vol entre més de 6.000 títols del 2019 i 2020, i tria en quina llibreria vol contribuir i recollir d'aquí unes setmanes el llibre. Els organitzadors han explicat que serà per al llibreter el 100% del que genera la venda de llibres. En rebre cada comanda, el llibreter rebrà el 50% de l’import i quan pugui tornar a obrir, el 50% restant.
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/199108[/noticiadiari]