«800 metros», guanyador dels premis Ondas al millor documental

La cadena SER dona el guardó al reportatge sobre els atemptats del 17 d'agost de 2017 a Barcelona i Cambrils

Publicat el 26 d’octubre de 2022 a les 19:17
800 metros, el reportatge de Netflix sobre els atemptats de Barcelona i Cambrils de l'agost del 2017, ha estat reconegut amb el premi Ondas al millor documental. El reportatge, que està disponible a la plataforma des del passat 25 de març, investiga per què uns joves decideixen morir matant i ofereix una reconstrucció dels fets. 

[noticia]11042[/noticia]
Els guardons que atorga la cadena SER han reconegut El món a RAC1 de Jordi Basté com a millor programa de ràdio de l'Estat, i també el Joc de cartes de TV3 presentat per Marc Ribas com a millor programa de televisió no estatal. Andreu Buenafuente recollirà el premi a millor presentador, el periodista Carles Francino també ha rebut el premi per la seva trajectòria i el Saber y ganar del presentador Jordi Hurtado ha estat guardonat com a millor programa d'entreteniment. Destaca també la menció especial del jurat en l'àmbit musical pel Festival Porta Ferrada, que se celebra a Sant Feliu de Guíxols.

[noticiadiari]2/241166[/noticiadiari]
La guerra a Ucraïna també ha tingut protagonisme en els premis, sent reconegut un programa de la radiotelevisió suïssa (RTS) sobre crims de guerra al país amb el premi internacional de televisió; la cobertura de Ràdio Nacional Espanyola (RNE) del conflicte a l'est d'Europa com a millor programació especial; i el seguiment de la mateixa guerra per part de Radiotelevisió Espanyola (RTVE) com a millor programa d'actualitat o cobertura especial.

[noticiadiari]2/230183[/noticiadiari]
Dins l'àmbit de la televisió, la resta de guardons han estat per a La que se avecina com a millor sèrie de comèdia; per a Cardo com a millor sèrie de drama; per a Javier Cámara a Vota Juan, Vamos Juan i Venga Juan com a millor intèrpret masculí en ficció, i per a Elena Rivera a Los herederos de la Tierra i Sequía com a millor intèrpret femenina en ficció. Pel que fa als premis Ondas nacionals de música, s'ha distingit la trajectòria de Luz Casal; Dani Fernández com a fenomen musical de l'any, i el concert de clausura de la gira La Cruz del Mapa. Hay que vivir el momento, de Manuel Carrasco, com a millor espectacle, gira o festival.